onsdag 15 december 2010

Nervositet och lite ilska

Jag pluggar, vilar och laddar.
Imorgon ska jag till Max och skriva prov. Om jag klarar det så får jag ha snyggare kläder på jobbet, ett schysst schema i vinter och lite mer i lön. Hoppas, hoppas.

Förövrigt så är människor hemska.
I måndags när jag kom hem från en tur på byn upptäckte jag en krossad ruta på bilen. En vecka hann den vara i Åre. Och inte nog med det, borta var mina stavar och Nisses skidor. Mina stavar var inte värda mer än en hundralapp, värre är det med ett par skidor för 11.000kr och som bara använts 3dagar.
Det blev en dag med många telefonsamtal. Nu väntar vi bara på att få höra vad försäkringsbolaget säger om skidorna. Själv har man världens bästa pappa så nu är en ruta på bilen påväg upp genom landet. Kommer nog till Åre någon gång efter helgen, då ska Polly bli hel igen. Ska bara leta upp en vänlig och duktig själ som kan sätta dit den åt oss.
I alla fall är det Ilska till människor som gör sånt. Jag förstår inte hur man kan leva med sig själv, förstår man inte hur mycket man förstör för andra?
Men, det var en dyr läxa att lära. Och det är trots allt när det går dåligt som man märker vad som samtidigt är väldigt bra. Som vänner som bryr sig, en pappa som hjälper till och en sambo som osjälviskt och förvånansvärt lugnt konstaterar att det bara är prylar.

Icke att förglömma så hade jag min förta lektion som ridlärare på Åre ridklubb igår. Bara en unge trillade av och jag fick både teckningar och kramar, det måste räknas som ett gott omdöme. Fantastisk skillnad mot Max och så härligt att få göra någonting som man verkligen tycker om. Och att dessutom få betalt för det! Ska bara investera i ett par riktigt varma skor också.

Idag är det löning. Har inte vågat kolla på kontot men hoppas att det blir positivt. Behöver köpa nya stavar, goggels, vantar, kängor och egentligen mycket mer. Men, att få Polly hel, och att betala mat och hyra får gå före allt det där.

Vi har gjort ny glögg. Vitvinsglögg med saffran, fantastiskt god! Är även inne på 3e satsen saffransbullar (fast alla satser har faktiskt varit halva!) och andra pepparkaksdegen (och den som står i kylen nu är också halv!). Får skylla på min sambo som glatt åt tre bullar igår efter träningen.
Äsch, det är ju gott!

Ikväll ska jag på dubbelpass på Golds. Först 1h muskel och sen 1h spinning. Vet inte riktigt hur detta ska gå då jag redan är ganska död efter pulspasset igår. Aja, bara en timme tills jag måste gå. Dags att diska undan.

Ses!

1 kommentar:

  1. Här kommer en lyckospark farande. Jag håller tummarna och tänker på dig i morgon. Glöggen var verkligen god, får nog prova den vita också. Hoppas nu att allt löser sig med bil och skidor. Puss o kram mamma

    SvaraRadera