onsdag 22 december 2010

Dan före dan

Oj,
klockan var visst mer än jag trodde. Det är snart dags att börja lite med maten. Sen ska jag köra till OKQ8 och hämta mitt paket, Äntligen ska Polly få en ny ruta! Tur, för kartongen är påväg att flyga av, det går inte köra fortare än 70.
Dan före dan idag. Och julstämningen sviker väl något. Det är liksom svårt utan tomtar och gran. Men samtidigt så är det ju inte det som julen handlar om. Så julkort från nära och kära och en sambo som är lycklig över ett par nya skidor räcker gott och väl. Sen är ju 600kr på coop idag ett tecken på att vi inte lär gå hungriga över jul. gottgott. Hungriga lär vi inte heller vara imorgon då ett bord på Fjällpuben är bokat!

Det är kallt ute, men man kan åka skidor ändå, om man bara vill. Jag ville så jag mötte upp Daniela i Ullådalen och drog ett par åk. Tills dess att tårna sa ifrån, då tog vi bilen hem och gick till Tott och badade istället. Mycket bra. Första åket med nya gogglesen och stavarna, mycket gott omdöme till dem!

Snart är det alltså jul på riktigt. Och sen smäller det. Nyår, och sen är det fullt ös till 1a maj. Men jag gillar Åre som det är nu. Lugnt men ändå inte tråkigt. Men, ska man få någon lön så är det till att det kommer hit lite hungriga turister.

Jag är alldeles sömnig,
så nu måste jag sysselsätta mig med matlagning.

Puss, Kram och God Jul
(mörkaste dagen, nu blir det ljusare igen!)

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du har det bra. Idag julstökar mamma och jag och nu ska pappa ta in granen, skickar lite lukt till dig :)
    Fick Nils något på försäkringen för skidorna? Åk försiktigt, vi hörs imorgon :)
    puss puss

    SvaraRadera