lördag 25 december 2010

Julfirande

Juldagen,
och jag har haft en mycket bra julfirande i Åre.
Själva julafton bestod av en förmiddag med lite sista minuten shopping, städning av lägenheten och pynt och pyssel. Sen blev det jobb 2h för att sen traska hem och laga mat. Och sen blev det julbord, så fasligt gott! Men jag lyckades faktiskt med att bli precis lagom mätt. Tricket med julafton är nog att bara äta en gång.
Sen hade vi paketöppning och jag fällde allt en halv tår över de fina paketen och korten hemifrån.
Sen blev det bara mys i soffan hela kvällen. Vi hade planer på att gå en sväng ner på byn, men med massa gott hemma och -28 utanför dörren stannade vi hemma.
En väldigt bra jul blev det.

Idag tvättar jag, det är lite för kallt för skidbacken. Men det kanske blir en liten ridtur senare.
Och så lite bilder:

Feta goggles, efter en timme i backen -20.

Julgranskompromiss

GlöggSill

Köksfönster

Julbordet!

1 kommentar:

  1. Ser ut som du haft en riktigt bra jul med god mat och gott sällskap. Här hemma har allt varit som vanligt, förutom en tom plats vid bordet och vid julklappsutdelningen, med andra ord vi har saknat dig, ditt glada skratt, dina komentarer och ja det blev en jul utan att du var hemma, fast lite annorlunda. Men Ida och jag kom fram till att så småningom blir vi förhoppningsvis bara fler och fler. Skönt att höra att bilrutan är på plats. Ha det så bra! Puss och kram mamma

    SvaraRadera